identyfikacja wizualna

Za każdym razem, gdy projektuję identyfikację wizualną marki za cel stawiam sobie nie tylko stworzenie ładnego logo, czy wizytówki, ale tworzę spójną koncepcję wszystkich elementów wizualnych marki. To sprawia, że marka wygląda przede wszystkim na profesjonalną i przemyślaną w każdym aspekcie.

Projekt dla firmy Gomix był jednym z projektów, które zaliczam do miana wyzwań. Stało się to dlatego, że firma świadczy… usługi pogrzebowe 🙂 Klient chciał jednak, aby projekt był jasny, minimalistyczny, z delikatną kolorystyką i klasyczną typografią. Totalne przeciwieństwo wszystkich innych identyfikacji z tej branży. Jestem ekstremalnie zadowolona z efektu końcowego, dlatego z przyjemnością podzielę się z Tobą moim procesem projektowym.


IDENTYFIKACJA WIZUALNA I STRONA WWW FIRMY GOMIX


Krok 1 // Research

Każdy projekt zaczynam od przesłania Klientowi krótkiego formularza zawierającego pytania o motto firmy, klientów docelowych, preferowaną kolorystykę itp. Dodatkowo tworzę wspólną tablicę na stronie Pinterest i tam zarówno klient, jak i ja wrzucamy zdjęcia, które znam się podobają, a które mogą posłużyć jako inspiracja do dalszych działań. Tak też stało się w tym przypadku. Od razu zarysował się nam kierunek działania i kolorystyka.

identyfikacja wizualna

Krok 2 // Inspiracje

Prowadząc własną działalność musisz mieć cały czas rękę na pulsie i monitorować zmiany w trendach, upodobania klientów, działania konkurencji, ale przede wszystkim analizować swoje działania. Warto ustalić co tak naprawdę powoduje, że sprzedaż Twoich produktów czy usług spada, a w następnym kroku zadecydować jakie działania należy podjąć, aby sprzedaż miała tendencję wzrostową.

identyfikacja wizualna inspiracje

Ta tablica inspiracji pozwoliła mi po pierwsze – upewnić się, że razem z klientem mamy wspólny kierunek wizualny. Po drugie – dzięki niej miałam jasno określone reguły działania i mogłam do niej wrócić gdy projektowałam dodatkowe elementy wizualne marki – logo, wizytówkę, czy stronę internetową.

Krok 3 // Wersje logo

To, na co najbardziej zwróciłam uwagę już na etapie tworzenia tablicy inspiracji to połączenie totalnego minimalizmu i stonowanych kolorów z klasycznymi elementami takimi jak np. złoto. Projektując logo miałam to połączenie cały czas przed oczami.

identyfikacja wizualna logo

Wersja 1 łączy minimalistyczną typografię z akcentem danej działalności – klepsydrą. W drugiej wersji wysmuklony font nadaje elegancji i powagi, co dodatkowo podkreśla delikatna ramka wokół logo. Natomiast trzecia opcja z użyciem sygnetu podkreśla nazwę firmy w modernistyczny i jednocześnie minimalistyczny sposób.

Ostatecznie klient zdecydował się na 3 opcję logo (która była też moją ulubioną :))

Krok 4 // Paleta kolorów

Kiedy logo było już gotowe zajęłam się dopasowywaniem do niego kolorystyki. Wszystko w oparciu o tablicę inspiracji z początkowego etapu projektowania. Na ciemno-szarym tle zaproponowałam złote logo, a na jasnych tłach – antracytowe. Ustalając takie reguły dużo szybciej udało się stworzyć pasującą do całości np. stronę internetową Dodatkowym kolorem okazał się pudrowy róż, który nawiązuje do bukietów kwiatów często wykorzystywanych w tym biznesie.

identyfikacja wizualna kolorystyka

5 // Dodatkowe elementy wizualne marki

Uzupełnieniem całej identyfikacji wizualnej stała się wizytówka, teczka firmowa, papier firmowy oraz wielkoformatowy baner. Wszystko zaprojektowane z zachowaniem kolorystyki i stylu marki. Nie wykorzystałam tutaj wszystkich kolorów, które zaproponowałam w palecie, gdyż chciałam jak najbardziej zneutralizować te elementy.

identyfikacja wizualna wizytówka

identyfikacja wizualna baner

6 // Strona internetowa

Nic nie sprawia większej przyjemności jak połączenie wszystkich dotychczasowych elementów na jednej stronie internetowej.

Strona z racji swojej funkcji z założenia miała być jak najbardziej prosta, aby odbiorca mógł łatwo i szybko znaleźć na niej potrzebne mu informacje. Stąd też nie ma tu zakładek, wszystko mieści się na jednej stronie. Delikatna kolorystyka przywołuje pozytywne i ciepłe skojarzenia, których często brakuje na stronach podobnej branży. Nie ma tutaj też odwracających uwagę zdjęć, czy innych elementów – strona spełnia całkowicie swoją funkcję informacyjną.

Stronę postawiłam na WordPressie z wykorzystaniem płatnego szablonu z Themeforest. Szablon zawierał wtyczkę Visual Composer, która zdecydowanie ułatwiła projektowanie i nie musiałam używać żadnego kodu!

Aby sprawdzić jak strona działa “na żywo” zapraszam na http://gomix-pogrzeby.pl/

identyfikacja wizualna strona internetowa

Podsumowanie

Razem z klientem jesteśmy bardzo zadowoleni z efektu końcowego. Zrealizowaliśmy nasz cel, którym było stworzenie identyfikacji wizualnej i strony internetowej, która będzie totalnie wyróżniać się wśród konkurencji i która jednocześnie będzie wzbudzać pozytywne uczucia. Super sprawdziło się tutaj połączenie nowoczesności, stonowanych kolorów z elegancją przejawiającą się w złotych zdobieniach.

A Ty co sądzisz o tym projekcie? 🙂

 

Author

Przepis na Dizajn

  • Efekt jest powalający. Przyznam, że to niezwykłe, aby w tej branży identyfikacja wizualna była tak klasyczna, minimalistyczna i po prostu estetyczna. Brawo!

  • efekt jest świetny!

  • Beata Nowicka-Misiewicz

    Kurcze, to było wyzwanie,a efekt świetny. Gratuluję.

    • Dziękuję! Faktycznie miałam z tym tematem nie lada zagwozdkę, ale cieszę się, że udało się wyprowadzić wszystko na prostą 🙂

  • Dominika Kubińska

    Ja jestem zachwycona ! Jeszcze nie widziałam tak estetycznie zrobinej strony zakladu pogrzebowego👏 ogólnie gratulacje!

    • Ooo dziękuję 🙂 ja też nie widziałam jeszcze takiej strony zakładu pogrzebowego, więc może zapoczątkuję nowy trend w tej branży 😉

      • Dominika Kubińska

        Bardzo możliwe😊wcale bym sie nie zdziwila😊

  • Olga Smogór

    Wyszło bardzo elegancko i z klasą! Fajnie, jak się tworzy identyfikację wizualną poza schematem. Sama też miałam przyjemność, jako osoba odpowiedzialna za szeroko pojęty marketing w firmie, odświeżyć wizerunek firmy branży wod-kan i muszę przyznać, że też nam fajnie wyszło 🙂

    • Dzięki Olga! Takie projekty zdecydowanie są największymi wyzwaniami, bo musisz nadać atrakcyjny i piękny dizajn działalności, która niekoniecznie się z tym kojarzy 🙂

  • Marlena Momot

    Przygotowałaś naprawdę przepiękny projekt, brawo!