dlaczego grafika jest lepsza niż tekst?

W morzu informacji, które zalewają nas każdego dnia treści wizualne (visual content) są niezbędne do przetworzenia, ale też przebicia się do naszych docelowych odbiorców. Spowodowane jest to głównie przez uwarunkowania naszego mózgu, który dużo lepiej radzi sobie z treściami w formie pojedynczych symboli niż zlepku wielu symboli w postaci tekstu.

Dlaczego więc przekaz graficzny trafia do nas dużo szybciej i precyzyjniej niż tekst? Nie zostaje mi nic innego, jak wytłumaczyć to głównie.. infografiką 🙂

Chcę jeszcze na początku wspomnieć, że treści wizualne to nie tylko zdjęcia. Zaliczają się do nich też:

  • infografiki
  • memy
  • gify
  • filmy wideo
  • grafiki z cytatami
  • prezentacje
  • notatki wizualne

 

Wiesz już dlaczego warto posługiwać się grafiką. Ale grafika ta nie może być byle jaka. Zatem jakich błędów unikać, aby nasz wysiłek w stworzenie treści wizualnej nie poszedł na marne?


5 SPOSOBÓW NA ATRAKCYJNE TREŚCI WIZUALNE


  1. Nie przeładuj treści wizualnej tekstem – jeśli decydujesz się na ten rodzaj przekazu to konsekwentnie trwaj przy swojej decyzji. Jeśli dobrze przekażesz informację to odbiorcy na pewno ją zrozumieją.
  2. Przemyśl strategię – nie wystarczy tak po prostu wrzucić na fanpage’a przypadkowe zdjęcie, które będzie całkiem się różniło od poprzedniego. Warto zastanowić się nad spójnością komunikacji – kolorystyką, typografią, elementami charakterystycznymi Twojej marki.
  3. Dopasuj rodzaj treści do kanału, w którym ją umieszczasz – infografika, która ma podłużny kształt totalnie nie sprawdzi się na Instagramie, gdzie królują kwadratowe zdjęcia.
  4. Umieszczaj treści dobrej jakości – nic nie wkurza bardziej niż rozmazane zdjęcie, czy niewyraźny tekst. Zadbaj o to, aby Twój odbiorca miał same pozytywne emocje obejrzeniu Twojej treści.
  5. Naucz się podstaw kompozycji – dużo łatwiej przyciągniesz uwagę swoich odbiorców jeśli kolorystyka, typografia na Twojej grafice/wideo nie będą przypadkowe. Naucz się jak łączyć ze sobą różne fonty, dowiedz się jakie palety kolorów są dobrze postrzegane w danej branży.

Teraz, jak już wiesz jak ważna jest treść wizualna w Twoim przekazie to nie wahaj się jej używać! Twórz treści różnego rodzaju, sprawdzaj, testuj, co jest w Twoim biznesie najbardziej chwytliwe. I pamiętaj jedno – wygląd, aranżacja, estetyka Twojej treści jest ważna, ale nie popadaj w perfekcjonizm. Wypuścisz jeszcze wiele podobnych treści, które w całości dadzą spójny i atrakcyjny wizerunek Twojej marki. Pojedyncza grafika, według mnie nie jest aż tak istotna.

Powodzenia w tworzeniu!

Ps. Jeśli nie wiesz od czego zacząć tworzenie takiej strategii komunikacji wizualnej to polecam Ci mój darmowy zeszyt ćwiczeń, w którym znajdziesz pytania naprowadzające do stworzenia atrakcyjnego wizerunku marki.

wyzwanie

Author

Przepis na Dizajn